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ARTISTIC APPROACH

"The limits of my language are the limits of my world." Tractatus Logico-Philosophicus, Ludwig Wittgenstein, 1920.

It is in crossing these lines of the unknowable that the artist Ursula Winter finds the most important impulses for her artistic experimentation.

The views of nature, the female cyclical and body language are among the strongest instruments of her work.

Her painterly approach makes it clear that reality knows no absolute boundaries, but opens up space for possibilities in the "in-between".

Focusing on painting, the artist combines her painting with film, conceptual art or performative projects in urban art projects, reflecting on themes of resilience, home, communication and sustainability.

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KÜNSTLERISCHER ANSATZ

„Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt.“ Tractatus Logico-Philosophicus, Ludwig Wittgenstein, 1920.

Sinngemäß findet die Künstlerin Ursula Winter im Überschreiten dieser Linien des Unnennbaren die wichtigsten Impulse ihres künstlerischen Experimentierfeldes.

Die Sichtweisen von Natur, dem weiblich Zyklischen und der Körpersprache zählen zu den stärksten Instrumenten ihres Schaffens.

Ihr malerischer Ansatz verdeutlicht, dass Realität keine absoluten Grenzen kennt, sondern im „Dazwischen“ sich Raum für Möglichkeiten öffnet.

In Urban Art Projekten verbindet die Künstlerin ihre Malerei mit Film, Konzeptkunst oder performativen Projekten und reflektiert dabei Themen der Resilienz, Heimat, Kommunikation und Nachhaltigkeit.

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